coaching

Als je

  • zelfbewuster wilt zijn en een sterker gevoel van eigenwaarde wilt ervaren
  • milder wilt worden naar je schaamte en zelfkritiek
  • de communicatie in je relatie wilt verbeteren
  • je zelfvertrouwen wilt ontwikkelen en je grenzen aangeven
  • je gevoelens en behoeftes in je werk- of gezinssituatie wilt begrijpen en leren uiten met het concept van geweldloze communicatie
  • wilt begrijpen waarom je weerstand of verdriet voelt en dit gevoel neutraliseren
  • nare ervaringen uit het verleden een plaats wilt geven
  • je capaciteiten en kwaliteiten wilt ontdekken
  • los wilt komen van een verslaving
  • wilt omgaan met hoog gevoeligheid (HSP) (zie mooi artikel in het Parool ) NB Zie HSP weekend 2-4 november!
  • je relatie met je partner wilt verbeteren
  • of voel je je moe en lusteloos en ben je bang voor een burn-out?
  • wilt leren mediteren en beter ontspannen

Klik hier om te lezen over ervaringen van anderen.

Door  bewust te worden van de onbewuste patronen die je gedrag bepalen zal je in staat zijn om het niet functionele gedrag aan te passen en nieuw (gewenst) gedrag aanleren. Dit zal je gevoel van eigenwaarde en zelfvertrouwen versterken.

Graag wil ik je helpen om je gevoel van eigenwaarde en zelfvertrouwen te versterken, zodat je meer grip krijgt op je eigen situatie, autonoom kunt handelen en je eigen verantwoordelijkheid neemt.

Bel voor een afspraak 06-558.551.55
Je bent het waard om je goed te voelen!

Veranderingen in je leven lijken lastig totdat je het proces durft aan te gaan. Je merkt dat je iets start wat je persoonlijke ontwikkeling verrijkt. Dan is er geen weg meer terug!

Kwetsbaarheid is onlosmakelijk verbonden met ons bestaan en toch gedragen wij ons liever alsof dit niet zo is. Wij maken ons daardoor vaak afhankelijk van het oordeel van een ander en veroordelen zelf net zo hard om onze eigen emoties maar niet te voelen. Zo kan het zijn dat je geforceerd handelt, in bepaalde situaties blokkeert, je niet voor jezelf kunt opkomen, continu op je hoede bent of op je tenen loopt. Ook kan het gebeuren dat je alles vermijdt wat negatieve emoties oproept en afbreuk doet aan je eigen gevoelens en talenten/capaciteiten.

Welke therapievorm het beste past zal blijken tijdens de intake. Soms zal ik verschillende therapievormen inzetten en dat kan per sessie veranderen. Ik maak onder andere gebruik van NLP, EMDR en Hypnotherapie, maar er is ook ruimte voor reguliere coachingsgesprekken.

Via Skype. Mocht je in het buitenland wonen of op grote afstand van Amsterdam, dan is on-line coaching via Skype een mogelijkheid.  Lees meer


 

Korte uitleg hoe ons brein werkt bij (negatieve) triggers

Je ondergaat een negatieve emotionele ervaring door bijvoorbeeld vernedering, verlating, angst, afwijzing, misbruik machteloosheid, ongeluk etc.
– Het brein creëert een emotionele trigger. Iets dat herinnert aan de gebeurtenis of iets dat het brein er aan koppelt. Dit is onze methode om te voorkomen ooit nog in zo’n situatie te belanden. Alle alarmbellen gaan dan rinkelen!
– Je komt in aanraking met iemand, komt in een bepaalde situatie, hoort een bepaalde stem, toon of ruikt een specifieke geur en de trigger wordt geactiveerd.
– De frontale Cortex, verantwoordelijk voor zelfcontrole, redeneren en problemen oplossen, werkt opeens niet meer.
– Je voelt je weer precies hetzelfde als toen de emotionele trigger ontstond. Je bent weer even oud, voelt dezelfde emoties en je mist tijdelijk het vermogen om hier mee om te gaan.

Om niet in aanraking te komen met deze ‘triggers’ gaan we vaak bepaalde situaties vermijden of gaan juist in de aanval of ontkennen het gevoel. Met behulp van diverse therapeutische interventies kan deze reactie worden ontdaan van de emotionele lading. Hiervoor gebruik ik o.a. de methode van Past Reality Integration van Ingeborg Bosch in combinatie met het model van Marshall Rosenberg’s Verbindende ( Geweldloze)  communicatie.

Ik maak gebruik van de volgende technieken:
EFT, EMDR, Hypnotherapie, NLP, NVC, Reikie en Systemisch werk.

Bekijk hier de diverse therapievormen.